digibus Logo
  • First image
  • Previous image
  • Next image
  • Last image
  • Show double pages
Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Denkschrift: Die Technische Hochschule Stuttgart einst und Jetzt (1947)

Access restriction

There is no access restriction for this record.

Copyright

CC BY-SA: Attribution-ShareAlike 4.0 International. You can find more information here.

Bibliographic data

fullscreen: Denkschrift: Die Technische Hochschule Stuttgart einst und Jetzt (1947)

Collection Object

Persistent identifier:
1562653543533
Title:
Festschriften der Polytechnischen Schule und der Technischen Hochschule Stuttgart
Structure type:
Periodical
Collection:
Central Sources for the History of the University
License:
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

Collection Object

Persistent identifier:
1562653543533_J1947_1
Title:
Denkschrift: Die Technische Hochschule Stuttgart einst und Jetzt
Volume:
1947
Year of publication:
1947
Language:
und
Structure type:
Volume
Physical location:
Universitätsarchiv Stuttgart
Shelfmark:
verschiedene Signaturen
License:
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Collection:
Central Sources for the History of the University

Collection Object

Structure type:
Contents

Contents

Table of contents

  • Festschriften der Polytechnischen Schule und der Technischen Hochschule Stuttgart
  • Denkschrift: Die Technische Hochschule Stuttgart einst und Jetzt (1947)
  • Cover
  • Title page
  • Contents
  • Die Technische Hochschule Stuttgart einst und jetzt
  • Anhang zur Denkschrift
  • Colour checker
  • Cover

Full text

  
  
Messe d 
Inhalt des Textes 
I. Problematik und Stand der Hochschularbeit. 
Tatsachen und Zahlen zum Wiederaufbau der Hoohscohularbeit. 
1) Der allgemeine Charakter der Hochschule. 
2) Die Dozentenschaft. 
  
a ^ 
uda entonse 1e ut * 
U ar 
4) Die Bibliotheken. 
ct 
  
I. À App Tl dungen über das Bufere Zerstbrungshild und die Raumnot. 
Td 
2 of 
ibrary (ous dem 
Jahr 1932). 
III. Graphische Darstellungen über Umfang, Möglichkeiten und 
dingungen der liochochularbeit einst und jetzt in 6 Tafeln. 
Tafel 1: Die Orconisostion der wissenschaftlichen Arbeit. 
whe * u +0 
ii. Prospekt der George Washington Memorial 
Tafel 2: Die Orgnntnatdon der Studentenscheft 
afel 3: Menschen und Raum der Hochschule. 
Tafel 4: Die Dogentenschaft. 
LZ 9 + ee 4. D 
fol Die Studentenschaft. 
Die Bibliotheïran. 
.. 
C XM 
Tafel 
TW ST os wage Tr pr 3 uc That maf uu TR 44 
LV. Verzeichnis des Dedarfs an Hilfe von aussen. 
A ony wy of 
) Bedarf der Dozer 
  
B) Bedarf der Studentenehaft. 
C) Bedarf der Hochschule. 
 
	        

Downloads

Downloads

Full record

ALTO TEI Full text PDF (compressed) PDF (full size)
TOC
Mirador

This page

PDF Image Preview Image Small Image Medium ALTO TEI Full text Mirador

Image fragment

Link to the viewer page with highlighted frame Link to IIIF image fragment

Formats and links

Formats and links

The metadata is available in various formats. There are also links to external systems.

Formats

METS METS (entire work) MARC XML Dublin Core

Links

DFG-Viewer Mirador

Cite

Cite

The following citation links are available for the entire work or the displayed page:

Full record

RIS

This page

Citation recommendation

Please check the citation before using it.

Image manipulation tools

Tools not available

Share image region

Use the mouse to select the image area you want to share.
Please select which information should be copied to the clipboard by clicking on the link:
  • Link to the viewer page with highlighted frame
  • Link to IIIF image fragment

Contact

Have you found an error? Do you have any suggestions for making our service even better or any other questions about this page? Please write to us and we'll make sure we get back to you.

Which word does not fit into the series: car green bus train:

I hereby confirm the use of my personal data within the context of the enquiry made.